با آغاز فعالیت مرکز بزینه‌رود

تعداد مراکز دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری به 14 مرکز رسید

معاون ابتدایی اداره آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با آغاز فعالیت مرکز بزینه‌رود تعداد مراکز دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری به 14 مرکز رسید.

صغر بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: توسعه خدمات به دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری یکی از برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان است.
وی تعداد مراکز ویژه یادگیری در سال تحصیلی گذشته را 13 مرکز اعلام کرد و افزود: تعداد این مراکز در سال جاری به 14 مرکز رسیده تا به عنوان مراکز مشکلات ویژه یادگیری دانش‌آموزان آماده خدمات‌دهی کنند.
معاون ابتدایی اداره آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه مرکز جدید مشکلات ویژه یادگیری در منطقه بزینه‌رود راه‌اندازی شده است، ادامه داد: پیش از آغاز سال تحصیلی جاری عوامل این مرکز دوره‌های مربوطه آموزشی را فرا می گیرند.
بیات با اشاره به اینکه بیشتر کودکان دارای مشکل یادگیری از هوش عادی برخوردار هستند، عنوان کرد: با این وجود برخی از این دانش‌آموزان در حوزه یادگیری مباحثی مانند خواندن، نوشتن یا ریاضی دارای مشکلات ویژه‌ای هستند.
وی با اشاره به اینکه مشکل کودکان دارای اختلالات یادگیری قابلیت درمان دارد، بیان کرد: این در حالی است که عدم شناخت مشکل دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری موجب طرد  آنها از مدرسه می‌شود.
معاون ابتدایی اداره آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نقش آموزش‌ها در جلوگیری از بروز مشکل برای دانش‌آموزان دارای مشکل یادگیری بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی برای آگاهی معلمان از وضعیت یادگیری دانش‌آموزان و ضعف‌های آنها برگزار می‌شود.

Sahar

نشانی: ایران ـ تهران ـ تلفن : 55555 فاکس: 666666 کدپستی: 77777 :